top of page

Levické rybníky

Pokiaľ nechcete chodiť ďaleko a máte chuť spoznávať levickú prírodu, Levické rybníky sú tým správnym miestom. Stačí si vyhradiť hodinu času. Či už si urobíte prechádzku, chcete si zabehať alebo vytiahnete bicykel, máte možnosť zoznámiť sa s chráneným areálom, ktorý dáva domov mnohým druhom rastlín a živočíchov viažucich sa na vodné prostredie. Pokiaľ vás zaujímajú tieto informácie, môžete sa dozvedieť viac na informačných tabuliach.

Rybníky sa nachádzajú v južnej časti Levíc smerom na Dolnú Seč.  Časť úseku možno absolvovať po chodníku smerujúcom k priemyselnému parku Géňa. Pri rampe odbočíte vľavo na nespevnenú cestu, ktorou prechádzate už bezprostredne popri rybníkoch. Výlet je vhodný aj pre rodiny s deťmi, nakoľko terén je úplne rovinatý.

Ak by ste si chceli trasu predĺžiť, odporúčame okruh s výstupom k pamätníku a rozhľadni na vrchu Vápnik. Na konci rybníkov zabočíte vľavo na asfaltovú cestu, prejdete rovno, krížom cez cestu spájajúci Levice a Mýtne Ludany a pokračujete cestičkou popod vinice a viničné domčeky. Po chvíli zabočíte popri plote vľavo, následne hore kopcom, až sa dostanete na širšiu poľnú cestu s výhľadom na široké okolie. Tu pokračujete vpravo k rozhľadni. Cestu späť možno absolvovať okruhom celý čas vpravo sledujúc okolité polia, až kým sa nedostanete k smerovníku. Tam asfaltovou cestou vľavo cez miestnu časť Staré Levice. Po napojení sa na Ludanskú cestu môžete pokračovať Mochovskou ulicou späť k Levickým rybníkom. Tento okruh v dĺžke 11,5 km zdoláte za 3 hod.

Východzie miesto: Levice

Dĺžka trasy: 3,1 km (obojsmerne 6,2 km)

Čas prechodu: 1 hod (obojsmerne 2 hod)